Styrker benbygning og muskler

Styrker benbygning og muskler

Mer muskler og mindre fett med fiskeproteiner

I en norsk studie ved NIFES (Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning) i 2010 fikk testdeltakerne allerede etter 4 uker en reduksjon i fettmengde, og økning i muskelmasse med jevn tilførsel av fiskeproteiner. Deltagerne var overvektige og fikk mellom 3 og 6 gram torskeprotein hver dag. I tillegg ble LDL-kolesterolet redusert, og de økte blodsukkertoleransen. Denne endringen kom helt uten at man endret verken på kosthold eller treningsvaner hos forsøkspersonene.

Styrk benbygning og muskler samtidig som du forebygger livsstilssykdommer

Dette viser at litt fisk hver dag kan utgjøre en stor forskjell, særlig hos overvektige. Og dette er også den geniale ideen med Norske Fiskeproteiner: Jevnlig, daglig inntak av hvitfisk gir de ønskede resultater med styrking av benbygning og muskler, og samtidig forebygger du livsstilssykdommer på lang sikt.

Det forskes også mye på fiskeproteiners effekt på friske, aktive og eldre mennesker, og mye tyder på at man vil se de gode effektene av fiskeproteiner også i disse gruppene.

Studier viser at fiskeproteiner bidrar til mer muskler og mindre fett

Fra forsøk med mus og rotter i en norsk/dansk undersøkelse viser at om du reduserer melkeprotein i maten til fordel for fiskeprotein, bidrar dette til å redusere fettvevet. Rottene i testen fikk også økt muskelmasse. De gode virkningene tilskrives den optimale aminosyresammensetningen i fiskeproteinene. Også forskere fra Nederland, Spania, Portugal og Island har gjennom flere studier vist at aminosyresammensetningen i fiskeproteiner kan bidra til mer muskler og mindre fett, der fisk inngår i kostholdet.

Trening, muskelbygging og fiskeprotein

Aminosyreprofilen til Norske Fiskeproteiner, i kombinasjon med bioaktivt og effektivt opptak i kroppen, gjør fiskeproteiner svært verdifullt for deg som vil bygge muskler og er avhengig av rask restitusjon og effektiv fettforbrenning. Leucine, Valine, Icoleucine og Taurin er noen av de viktige aminosyrene du som trener mye trenger. Disse er spesielt viktige for oppbygging og restituering av muskler.

Få jevn tilførsel av Kalsium

Med Norske Fiskeproteiner får du også i deg mye kalsium hver dag. Kalsium er den viktigste byggesteinen i skjelettet vårt. Styrketrening og muskelbygging styrker ikke bare musklene, men også skjelettet, derfor er det viktig å få i seg nok kalsium for å få fullt utbytte av treningen.

Kalsium er ett av de mineralene vi daglig trenger å få tilført gjennom mat eller kosttilskudd. Både kosthold og fysisk aktivitet påvirker skjelettet, hvor en gjennom hele livet danner nytt benvev. Kalsium er den viktigste byggesteinen i benstruktur og skjelett, men også viktig for at muskler, hjerte og nervesystem skal fungere normalt. Voksne og eldre, treningsivrige, og barn –og ungdom i vekst og utvikling, må spesielt være påpasselig med jevnlig tilførsel av kalsium.

Kilder:
Eldre, astronauter og fiskeprotein (Høyskolen i Molde)
Marine Proteiner - effekter på muskelmasse og fettlagring (Universitetet i Bergen)
Les mer om Kalsium (Apotek1)

Bestill abonnement

Antall stk

Ring for info eller bestilling 930 15 333